perjantai 1. toukokuuta 2015

Miten löydät halvimman lentolipun?

Budjettireissaajat etsivät varmasti aina sitä halvinta lentoa paikasta A paikkaan B. Tämä etsintä koskee myös meitä jokaisella reissullamme. Monille enemmän matkustaville erilaiset lentojen vertailupalvelut ovat varmasti ennestään tuttuja. Tuleva maailmanympärimatkamme on vaatinut erityisen paljon halpojen lentojen metsästämistä. Matkamme koostuu yhteensä kymmenestä lennosta, joten pieni säästö jokaisesta lennosta tarkoittaa suurta kokonaissäästöä.

Omaksi suosikikseni lentovertailun maailmassa on muodostunut Skyscanner. Olen käyttänyt Skycanneria vain lentojen vertailuun ja lentoyhtiöiden etsimiseen. Todelliset lippuhankinnat ja lopulliset vertailut olen suorittanut lentoyhtiöiden omilla sivuilla.

Skyscanner


PLUSSAT
+ Kohteen voi jättää avoimeksi, näin näkee halvimman mahdollisen kohteen kyseisestä lähtöpaikasta.
+ Vertailun voi ulottaa pitkälle ajalle, jopa vuodeksi.
+ Hakee tuloksia erittäin laajasti eri palveluista.
+ Helppo käyttää.

MIINUKSET
- Vertailu ei välillä näytä lentoyhtiöiden kaikkia lentoja, varsinkaan pitkän ajan päähän ja tämä on mielestäni ISO miinus!
- Vaihtolennot tuntuvat myös olevan paikoitellen hankalia Skyscannerille.


Koska reissuumme on vielä aikaa ja reitit ehkä hiukan eksoottisia(?), Skyscanner ei aina löydä hakuehtoihimme sopivia lentoja. Skyscanner on kuitenkin auttanut meitä reitin suunnittelemisessa ja edullisimpien lentoyhtiöiden löytämisessä. Ennen varausta olen kuitenkin pyrkinyt googlettamaan kyseisen lentoyhtiön, jos se on minulle ennestään tuntematon. Näin löytyy yleensä muiden matkaajien arvioita, eikä tule ostettua sikaa säkissä. 

Olemme päässeet vasta alkuun maailmanympärimatkamme lippujen hankinnassa. Vertailut on tehty, mutta nyt pitäisi tehdä varaukset. Kirjoitan käyttämistämme lentoyhtiöistä ja lippujen hinnoista tarkemmin, kunhan olemme saaneet tämän varausrumban päätökseen.

Mitkä ovat teidän mielestänne parhaat vertailusivustot?

2 kommenttia:

  1. Mä suosin halvatlennot.fi, sieltä oon lähes aina löytänyt parhaat hinnat. Joskus niissä voi olla isojakin eroja. Oon suunnitellut postausta lentovertailujen välille niin, että tekis vähän isompaakin vertailua... En oo viel saanut aikaiseksi. :-) Kiva blogi, pitääki laittaa Bloglovin'issa seurantaan. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en ollutkaan aiemmin kokeillut tuota halvatlennot.fi:tä. Piti tietenkin heti käydä testaamassa. Vaikutti kyllä ihan hyvältä vertailusivustolta. Suosin tosin varmaan jatkossakin Skyscanneria, koska se tuntuu minusta helppokäyttöisemmältä. Kyse voi toki olla vain siitä, että olen ehtinyt jo tottua Skyscanneriin, kun taas halvatlennot oli täysin uusi tuttavuus. Samanlaisia hintoja molemmat palvelut löysivät, joten siinä mielessä on varmaan ihan sama kumpaa vertailua käyttää :)

      Poista